Thursday, June 18, 2015

RAMADHAN

Assalamualaikum...

Salam ramadhan readers...
How's your fist day of ramadhan? Doing good? ekeke. So nak tanya lah jugak dekat korang, ape yang korang nak capai untuk ramadhan kalini?

Sebelum ramadhan haritu, im a little bit nervous, sebab pertama berpuasa sebagai isteri, and sebab kedua berpuasa sebagai bakal ibu. Agak mencabar bagi aku. So sebagai persiapan aku pergi lah dengar ceramah2 untuk meningkatkan kadar positivity dalam jiwa aku ni. ececece....

First day of ramadhan, alhamdulillah all is doing good. Cuma biasa lah nak petang2 tu pedih hulu hati. Im a bit of nervous sebab terfikir, is it okay for my baby same2 berpuasa? ehehehe..

Its actually come from our mind set. Masa sahur dah cakap dekat baby makan sama tao kita puasa harini. I think he/she might understand. Coz a year after this, dia pun kena puasa dan berterusan puasa :')

Untuk terawih, Allah.. mencabar betul. Sebabnya awal2 ni memang lah kerap sakit pinggang dan tulang pinggul. Kalau duduk lama, nak bangun tu allah je yang tao. Rase nak jerit woii. hahaha. SO masa terrawih tu memang kena gagah jugak. Siap ade on epart tu aku sampai mendesah sebab sakit masa nak bangun. bila dah balik tergelak sensorang.

Sebenarnya baru dua hari. Malangnya hari kedua ni pagi2 aku dah muntah. ayooo fening2... Aku kesian baby ni sebab aku rasa habis kering dah aku keluarkan pagi tadi, baby nk mkan ape :'(

Takpe aku harap baby sama2 kuat. Moga jadi anak soleh ye.


This baby! ahh cute gila!




mari sini sekejap :)

4 comments:

  1. bertahan yek..mula2 mmg tak tahan, lama2 mesti ok..
    http://nuruleimanhikmah.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. salam ramadhan ibu dan bakal baby tuu, semoga dipermudahkan, aminn ;p

    ReplyDelete
  3. Kata org selalu tgk baby comel nanti anak pun comel hihi...apapun semoga selamat dan mudah perjalanan mengandung dan bersalin ye :)

    ReplyDelete