Tuesday, November 18, 2014

Belajar atau Kerja

Assalamualaikum...

Pagi ni aku pergi keje macam biasa. On komputer, selak2 kerja yang terbengkalai semalam,buat sikit, lepastu bukak email, jawab mana2 perlu, lunch, do the same thing lagi, taip report sikit2. ahhhhhh aku bosan!

Seriously dulu masa belajar aku memang sibuk sangat nak kerja. Yela sbb rasa pakai baju kurung cantik2 pergi ofis tu paling best, dapat pakai coat paling cool, makeup tebal2, pakai wedges.. walaahhhh mmg berangan habis. Tapi...... itu sume angan2 aku yang selalu dtg time sebelum tido. Sebab sume angan itu cuma tinggal angan sahaje. wahahahaha.

Cerita die mcmni. Dulu kira-kira 2 tahun lepas, aku dapat interview lah dekat tempat aku keje sekarang n. Dengan position, gaji sume dapat mengaburi mata lah. ahaha. But, at the same time aku dapat offer sambung degree dekat UITM which is memang aku mendambakan untuk ada ijazah. Sebab aku ni bukan kategori orang yang pandai jadi klu ada ijazah takde la nampak sgt ke tidak pandaian aku tu (bahasa ape aku pakai duh).

Then macam biasa stress! ahahaha. takdelah aku memang banyak fikir mana keburukan anda mana kebaikan. Dengan zaman kita yang mana student lepasan U memang agak susah untuk dapat kerja. Bukan ape, sebab org kita sekarang ramai yg dah pandai. Jadi kalau kite yg tak bape nk pandai ni compete dgn org yang lebih hebat pointer serta kokurikulum nya sudah tentu sijil kita akan dipandang sepi. Tapi bersediakag aku dengan dugaan kerja yang akan menimbun serta bergaul dengan orang yang lebih berumur, nak2 kerja aku tu nanti memang banyak kena communicate dgn org. And worse thing is aku dah dapat offer letter dari company aku tu. Which is dah confirm dapat lah. Lagi lah migrain. hmmmmmmmm.
Aku pandang pulak offer letter dari UITM. Impian, itu impian. Nak naik lagi pentas untuk convo, bahagia dia masa tu tuhan saja tahu. Lagi2 nampak muka ibu ngn ayah senyum bangga dari bawah. Ahhhhhh impian.

Tapi keputusan memang kena buat dalam masa 2 minggu. Jadi dengan separuh rela aku lepaskan pergi impian ku :'(   . Aku pilih kerjaya untuk masa depan ku.

It has been 2 years since sume tu berlaku. Memang banyak ilmu yang aku dapat sepanjang kerja kat sini, tak kurang jugak dugaan yg dtg. perghhh kalau hati tak kental boleh mental hokeyy. hahaha. And harini aku tiba-tiba rindu.. rindu dengan impian aku. Aku rindu nak bangun malam2 buat kopi, selak buku, aku rindu nak hafal bacaan sehari sebelum exam which is so not good. jgn tiru. ahaks. To be honest, i miss my old life. Bukan aku menyesal dgn keputusan yg aku buat.. OH itu tidak sekali ya makcik-makcik sekalian. Sungguh tak menyesal. Cuma aku sedikit terkilan sebab impian aku masih lagi terkubur. Thats okay, aku akan sambung juga. One day. lepas semuanya settle, that time aku akan pakai balik kaca mata, tenung buku, masuk dewan periksa, and Convo.

Wait for me my Impian.. Give me another 1-2 years, than we will meet :)

credit to google








mari sini sekejap :)

No comments:

Post a Comment